1. Domov
  2. WebEditor
  3. Obrázky a Videá
  4. Správa obrázkov
  5. Pridanie obrázkového textu ALT alebo značiek ALT

Pridanie obrázkového textu ALT alebo značiek ALT

Alternatívny text (alternatívny text), tiež známy ako „alt atribúty“, „alt descriptions“ alebo „alt tagy“, sa používa na popísanie vzhľadu a funkcie obrázka na stránke.

Prečo je potrebné pridať alternatívny text obrázka
Alternatívny text funguje takto:

  1. Pridanie alternatívneho textu do obrázkov zlepšuje prístupnosť webu. Používateľom so zrakovým postihnutím používajúcim čítačky obrazovky bude prečítaný atribút alt, aby lepšie porozumeli obrázku na stránke.
  2. Ak nie je možné načítať obrazový súbor, namiesto obrázka sa zobrazia alternatívne značky.
  3. Alternatívne značky pomáhajú indexovým prehľadávačom vyhľadávacích strojov indexovať obrázok správne. Ďalšie informácie nájdete v osvedčených postupoch služby Obrázok Google.

Pridanie názvu obrázka (alternatívny text)
Tu je príklad, ako môžete zadať alternatívny text pre obrázok:

Na stránke vyhľadajte obrázok, ku ktorému chcete pridať atribút alt.
Kliknite pravým tlačidlom myši (alebo dlho kliknite) na obrázok, čím aktivujete ponuku, potom kliknite na položku Zmeniť názov (alternatívny text):

Screen_Shot_2021-02-05_at_14.07.40.png

Zadajte názov obrázka (alternatívna značka):

alt-text-2.png

Po dokončení kliknite na Uložiť a potom na Publikovať svoju stránku.
V HTML kóde stránky bude alternatívny text vyzerať takto:

alt-text-3.png

Najlepšie postupy pri pridávaní alternatívneho textu
Najlepší formát pre alternatívny text je popisný, ale nie je preťažený plnením kľúčových slov. Tu je niekoľko pokynov:

Popíšte obrázok čo najvýstižnejšie. Alternatívny text musí poskytnúť textové vysvetlenie obrázkov pre používateľov, ktorí ich nevidia. Ak je obrázok iba na účely návrhu, nechajte alternatívne textové pole prázdne.
Nech je to krátke. Väčšina programov na čítanie obrazovky skráti alternatívny text na 125 znakov.
Použite svoje kľúčové slová. Alternatívny text vám poskytuje ďalšiu príležitosť zahrnúť vaše cieľové kľúčové slovo na stránku. To vám dáva príležitosť informovať vyhľadávače, že vaša stránka je relevantná pre vyhľadávací dopyt. Skúste svoje kľúčové slovo zahrnúť do alternatívneho textu aspoň jedného obrázka na stránke.
Vyvarujte sa vypchávania kľúčových slov. Google alternatívny text nebude trestať, ale môže to byť v prípade, že zadáte čo najviac relevantných kľúčových slov. Zamerajte sa na písanie popisného alternatívneho textu a pridajte k nemu iba jedno kľúčové slovo.

Aktualizované 30. marca 2021

Bol tento článok nápomocný?

Súvisiace články

Pridajte komentár