Pridávanie kódu jazyka

Keď zverejníte viacjazyčný web, budete sa chcieť uistiť, že sa ľuďom zobrazuje správne  danom jazyku,

Značky Hreflang sú malé prvky v zdrojovom kóde stránky, ktoré sa používajú na informovanie vyhľadávacích strojov o stránkach, ktoré majú podobný obsah, ale zacieľujú na rôzne jazyky. Atribút hreflang (tiež označovaný ako rel = „alternate“ hreflang = „x“) informuje vyhľadávaúce nástroje o tom, aký jazyk na konkrétnej stránke používate.

Existujú dva spôsoby označenia týchto stránok:

  • Obsah s regionálnymi variáciami ako en-us a en-gb.
  • Obsah v rôznych jazykoch, ako je en, de alebo fr.

Napríklad ak vytvoríte nemeckú verziu svojej domovskej stránky v anglickom jazyku, označili by ste ju ako „nemeckú“, ktorá vloží hreflang = „de“. Výsledkom je, že hľadačom s adresou IP v nemecky hovoriacej krajine sa táto stránka zobrazuje v nemčine namiesto v angličtine.

Hreflang môže tiež označovať varianty jedného jazyka. Môžete zvoliť atribút hreflang s anotáciami, ktoré označujú, v ktorej oblasti sa obsah nachádza, napr. Nemecké hreflang = „de“ verzus švajčiarske hreflang = „de-ch“.

Google má sprievodcu osvedčenými postupmi pri používaní značiek hreflang, ktorého si môžete pozrieť tu.

 (pridať link

Ako pridať kód jazyka

Kód jazyka upravuje atribút lang značky <html> na stránke. Tu je postup, ako ho implementovať:

Prejdite do ponuky Webové stránky> Stránky a vyhľadajte stránku, ktorú chcete upraviť podľa konkrétneho jazyka.

Kliknutím na ikonu ozubeného kolieska vstúpite do oblasti nastavení stránky.

Posuňte sa nadol do oblasti Kód jazyka.

V rozbaľovacej ponuke vyberte jazyk, pre ktorý chcete pridať značku hreflang.

Kliknite na vybraný jazyk a potom na tlačidlo Odoslať.

Váš výber kódu jazyka (značka hreflang) sa zobrazí v sekcii <head> stránky:

Aktualizované 12. júla 2021

Bol tento článok nápomocný?

Súvisiace články

Pridajte komentár